Followers

Friday, June 19, 2009

JAM LAMA

Salam kawan - kawan semua, n3 kali ni nak cete sikit pasal jam jam yang ada kat sini, jam ni asalnya dari nenek suami saya, bermakna jam ni dah berusia 40 han, jam ni masih berfungsi tapi dia akan cepat setengah jam... tu lah yang asyik dok betulkan sehinggalah sekarang..
Yang ini pula pemberian dari kawan ayah mertua saya, masih berfungsi, sama dengan yang di atas dengan sendirinya setengah jam cepat...tapi ok juga.

Jam ni masih berfungsi macam biasa, jam ni kalau nak dihidupkan harus dikunci, dia akan aktif selam 24 jam sahaja, lepas tu kunci balik, saya dapat jam ni dari arwah atuk, jam ni agak lama berusia 50 an...tapi keadaan fizikalnya tak berapa cantik, saya tak nak ubah suai kerana nak biarkan nampak asli sikit, anak - anak panggil jam hantu sebab dia berbunyi bila dia hidup.
Tapi tak kisah janji nampak antik...

2 comments:

  1. Jam dinding tu sgt la antik..Kalau disolek sikit..Mesti lagi berseri2..Selalu nya jam dinding macam tu kalau dikunci boleh hidop sampai seminggu paling lama..
    Apa2 pun koleksi jam ni memang best..

    ReplyDelete
  2. Assalamualaikum Sarisam, memang jam tu antik, tapi saya rasalah kalau disolek hilanglah keasliannya tu, tu yang saya biar kan saja, tapi tak tahulah akan datang...betul, mesti dikunci selang seminggu..., anyway thax for your comment.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...